Un confinament a casa amb infants pot ser, en algunes situacions, una mica difícil d'afrontar. Per això, les terapeutes del CDIAP han preparat tota una sèrie de recomanacions, hàbits i activitats que es poden portar a terme perquè aquests dies reclosos a casa passin millor. També trobareu enllaços d'interès que podeu consultar, i vídeos i imatges de les activiats proposades.
RECOMANACIONS
· Establir una rutina-estructura amb un horari visual ens ajudarà a tots.
· Estructurar la temporalitat de les activitats amb un temporitzador (mòbil, alarma, rellotge de sorra) i anticipar als nens què faran després.
· Aprofitem per fer les coses amb tranquil·litat. Respectar els seus ritmes.
· Deixar estones de joc lliure al nen, ja que ell es regularà sol amb les seves necessitats.
· Preparar una caixa de tresors perquè quan comenci a estar més nerviós, pugui tenir el seu espai per tranquil·litzar-se.
· Dividir la casa en diferents espais-racons (Joc, taula, moviment, contes…)
· Combinar activitats de joc amb activitats de tablet/tv, amb supervisió i sense sentir-nos malament si aquests dies en fem més ús.
· Explicar què és el coronavirus a través de contes.
· Aprofitar el confinament per treballar hàbits d’autonomia.
· Buscar alguns moments per als pares (silenci, llegir, cuinar, mirar la tele, trucar amics o familiars)
· Fer activitats físiques descarrega l'energia i autoregula l’infant.
I cal que estem tranquils si certes de les conductes no desitjades augmenten.
És normal, però respectem-les i acompanyem-les sense enfadar-nos; la situació és estranya per a tots.
ENLLAÇOS D’INTERÈS:
PICTOGRAMES i altres materials: al portal "Aragonés de la Comunicación Aumentativa y Alternativa"
· PINTEREST portal amb moltes idees diferents
· "Consejos y ideas en cuarentena"
CONTES per explicar als nens QUÈ ÉS el CORONAVIRUS:
HÀBITS D’AUTONOMIA
· Fer-los partícips de les activitats de la casa: parar i desparar la taula, rentar els plats, ajudar a estendre la roba, escombrar, netejar, cuinar... Sempre en la mesura de les seves possibilitats.
· Respectar el seu ritme, ara no tenim pressa per anar a l’escola.
· Explicar tot el què fem i aprofitar les rutines, això reforçarà el desenvolupament dels aprenentatges, llenguatge i parla.
· Retirar progressivament l’ajuda.
· Vestir-se: Poder escollir entre dues opcions. Triar-se la roba.
· Desvestir-se: Posar-ho dins la roba bruta, plegar-la.
· Rentar-se les dents: Posar un temporitzador.
· Àpats (esmorzar-dinar-berenar i sopar): evitar tablets i dedicar a parlar.
· Son: intentar seguir els horaris habituals i descansar les hores necessàries.
ACTIVITATS
· Repàs escolar: traç, números i lletres (seguir recomanacions del Dept. d’Ensenyament). Materials per descarregar aquí i aquí
· Fer un àlbum de fotos de la família (en funció del nivell, escriure qui són, els noms, o simplement jugar a buscar on és….)
· Escoltar música infantil: El pot petit, Damaris Gelabert, Cantajuegos, The penguins, Mainasons...
APPS D'INTERÈS
· Toca boca
· Buho boo
· Match it up (My fisrt app)
· Guia TIC per persones amb TEA
· Respira, piensa, actua.
PERFILS D'INSTAGRAM I HASHTAGS D'INTERÈS
ACTIVITATS MANIPULATIVES / SENSORIALS
· Receptes de cuina:
http://www.arasaac.org/materiales.php?id_material=1931
https://www.sortirambnens.com/es/que-hacemos-en-casa/cocinar-con-ninos/
· Manipular: Fer pasta de sal, plastilina casolana, slime.
· Amagar objectes dins d’arròs, farina, grana seca.
· Dibuixar a sobre superfícies amb farina, amb espuma d'afaitar, sorra, etc.
· Fer activitats amb pinces d’estendre roba.
· Traspassar objectes entre dos recipients.
ACTIVITATS MOTORES – FÍSIQUES
· Amagar objectes o joguines per la casa i jugar al «fred o calent»
· Curses de cucs, boca avall, pel passadís.
· El joc de las cadires
· Pica paret, twister.
· Ioga
Podeu descarregar-vos la presentació amb tota la informació: