La vuitena edició del Shopp Out ha obert les portes a les 10h d’aquest matí amb prop d’una quarantena de primeres marques del món de la moda, del calçat, de la llar i dels complements i amb la previsió de rebre uns 40.000 visitants fins diumenge. L’afluència de gent ha estat notable des de primera hora a l’espai de més de 4.000 m2 d’exposició a les instal·lacions de la Fundació Ramon Noguera, al polígon Mas Xirgu de Girona. Fins diumenge s’oferirà al visitant una atractiva combinació de shopping social (les marques oferiran descomptes de fins al 70%), música, entreteniment i gastronomia a l’aire lliure, en aquest esdeveniment que representa una implicació de caire social, donat que el 5% dels beneficis de les vendes es destinaran a impulsar projectes socials. En aquesta ocasió, el Shopp Out compta amb el suport explícit de l’actor, autor, director teatral i director del FITAG, Martí Peraferrer i de la directora de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Universitat de Girona, Maria Rosa Terradellas. En aquest sentit, l’esdeveniment uneix responsabilitat social, cultura i moda en aquesta edició que avui comença.
A l’acte d’inauguració, aquest migdia, hi han estat presents l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; el vicepresident del Consell Comarcal del Gironès, Joaquim Roca; el president de la Diputació de Girona, Pere Vila; el director dels Serveis Territorials de Justícia de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy; i la directora – gerent de la Fundació Ramon Noguera, Pepita Perich.
Madrenas ha lloat la tasca social de la Fundació Ramon Noguera i ha assenyalat que “la combinació a Catalunya entre un tercer sector potent com el que tenim, una gran dosi de responsabilitat social per part de les empreses, el suport de les institucions i la implicació de la ciutadania, són claus per poder ajudar el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual, tan fràgil i vulnerable”.
Joaquim Roca ha felicitat la fundació per haver consolidat ja el Shopp Out “no només a nivell de ciutat sinó també comarcal i fins i tot de Catalunya” i ha destacat de Shopp Out que “innoven i milloren a cada edició”.
Pere Vila ha manifestat que “tot i que aquí som solidaris per naturalesa, mai farem prou en l’atenció a aquestes persones”, en aquest sentit ha lloat la tasca de la Fundació Ramon Noguera i ha animat els visitants a comprar durant aquests dies “per una bona causa social”.
Jordi Martinoy també ha volgut reconèixer la fundació Ramon Noguera en l’àmbit de l’atenció a les persones i en l’àmbit de la inserció socio-laboral, i ha dit que “si no fessin aquesta feina ens l’hauríem d’inventar, perquè és cabdal”. En aquest sentit Martinoy ha destacat la importància dels Shopp Out per conscienciar la gent de la importància que té la tasca social que fa la fundació Ramon Noguera.
Pepita Perich, en el mateix sentit, ha apuntat que “el que busca la Fundació és la complicitat de les persones del nostre entorn per, entre tots, fer possible l’impuls de projectes socials que millorin la vida de les persones amb discapacitat intel·lectual”. Perich ha volgut destacar la importància que les empreses exerceixin la seva resopnsabilitat social, com ho fan les que participen en el Shopp Out.
Més marques i ampliació d’horaris
En aquesta edició són presents prop d’una quarantena de pop-up stores, entre les quals destaquen noves marques com Geographical Norway, Mus & Bombon, Nudie Jeans, Asfvlt Sneakers, Diesel i Piu et Nau. En moda i complements d’home i dona s’hi podran trobar firmes de renom com Franklin & Marshall, Sita Murt, Superdry, Lacoste, Javier Simorra, Macson, Textura, Boxley, U. S. Polo Assn., Fyord, Pepe Jeans, Eleven Paris, Bissú, Skunkfunk o LTB Jeans entre d’altres, mentre que en moda i articles infantils hi seran Canada House, Eurekakids o Mon Marcel. Timberland, Stonefly, Geox, VamCats i Vans són algunes de les firmes de calçat que estaran presents en aquesta edició. I també hi haurà la marca pròpia de complements artesanals dissenyats i elaborats a l’entitat. Totes elles oferiran els seus articles en un espai de més de 4.000 m2 d’exposició, que estarà obert de dimecres a dissabte, de les 10 del matí a les 9 de la nit, i el diumenge, s’ha ampliat l’horari d’obertura i per primer cop també estarà obert per la tarda, concretament fins a les 7.
Programa de concerts renovat
La vuitena edició presenta, un cop més, una oferta lúdica completa, amb l’objectiu que el públic visitant pugui passar tot el dia al Shopp Out. En aquest sentit hi ha restauració de la mà de diferents food trucks; es repetirà i s’ampliarà el cicle de concerts en directe Shopp Out & Music, vist l’èxit que va tenir en l’anterior edició: Double Chick (dijous a 2/4 de 8 del vespre), Defunky's (divendres a 2/4 de 8 del vespre), Buena Onda (dissabte a 2/4 de 8 del vespre), i Caravan Blues (diumenge a les 12 del migdia); hi haurà activitats infantils a càrrec de l’Ascènica, de La Minúscula i d’Els b.b.kids, i un inflable de Boti-Boti; tot amb entrada lliure. També hi ha concursos a Facebook i a Instagram, amb xecs regal, i entre els visitants de tots els dies se sortejarà una estada a l’hotel Mil Estrelles.