El Shopp Out de la Fundació Ramon Noguera, la iniciativa de shopping social més important de l’Estat amb 4.000m2 d’expositors, ha mantingut la consolidació en la 13a edició, que es va celebrar entre el dijous i el diumenge passat. Més de 30.000 visitants, una xifra similar a les anteriors edicions, van assistir durant els quatre dies en el mercat solidari situat en el polígon Mas Xirgu de Girona.
Pepita Perich, directora gerent del Grup Fundació Ramon Noguera, ha fet una “valoració molt positiva; hem mantingut la línia i les previsions. El dissabte i el diumenge, com esperàvem, van ser els dies de més afluència, estem molt contents per la resposta de la societat ja que Girona s’ha tornat a bolcar un cop més en aquest projecte”. Des de l’organització ja comencen a visualitzar la 14a edició del Shopp Out -de caràcter bianual- que tindrà lloc a la tardor que ve.
Aquest gran mercat a l’aire lliure ha assolit en aquesta tretzena edició la xifra rècord de 45 marques de moda participants, de les quals sis eren noves. El sommelier Ferran Vila, del restaurant Atempo, ubicat a la fortalesa de Sant Julià de Ramis, ha estat el padrí d’una edició que aquest any ha comptat amb més stands de roba infantil.
Concerts, tallers, desfilades i productes ecològics
Sota el lema “A la primavera, la moda s’altera!”, aquesta nova edició del Shopp Out de la Fundació Ramon Noguera ha comptat amb la presència de 45 marques de moda masculina, femenina, roba i joguines per a nens, calçat, complements de primavera-estiu i roba per a la llar, cinc més que en l’edició d'ara fa un any. Destaca el fet que sis empreses han assistit per primer cop a aquesta iniciativa social que, com és habitual, ha destinat un percentatge de les seves vendes a projectes socials de la Fundació Ramon Noguera, entitat sense ànim de lucre que des de fa més de 50 anys atén persones amb discapacitat intel·lectual de la comarca del Gironès. També la Fundació Ramon Noguera ha ofert als visitants peces de roba, calçat i complements que poden comprar a la botiga lafundació, que es troba a les mateixes instal·lacions on se celebra el Shopp Out.
Amb l’objectiu de convertir-se en una experiència familiar i d’oci per a totes les edats, s’han ubicat diverses foodtrucks amb propostes molt variades, incloses opcions sense gluten. Els treballadors de la Fundació Ramon Noguera han gestionat el Taller Degustació lafundació i el Bar&Terrassa San Miguel, que un cop més ha estat la marca patrocinadora d’aquesta edició. No hi ha faltat la música en viu amb concerts diaris, tallers infantils a càrrec de la companyia L’Ascènica i una zona infantil. Com a novetats, enguany hi ha hagut dues desfilades a càrrec de l’agència professional gironina dedicada a la moda i a la imatge PiùBellaModels.