Bolsos con Alma

Bolsos con Alma celebra el 3r Aniversari i salta al mercat internacional

07-03-2016

3R ANIVERSARI I INTERNACIONALITZACIÓ

Tres anys després del naixement del projecte "Bolsos con Alma", s'ha consolidat a nivell autonòmic i estatal i ha començat els seus primers passos de cares a la internacionalització en la venda dels seus productes

Bolsos con Alma ha tancat l'any 2015 amb vendes récord de 775 bosses venudes (un 20% més que en el 2014) y ha començat el 2016 amb la introducció en el mercat suís i japonés a través d'un encàrrec de l'empresa Pimentón de La Vera Las Hermanas.

BOLSOS CON ALMA, UN PROJECTE SOLIDARI

Bolsos con Alma és un projecte solidari nascut d'una aliança d'empreses amb una fi social. El febrer del 2013, fruit de la il·lusió per col·laborar amb l'entorn tant de manera social com mediambiental, va néixer aquest projecte, prenent com a concepte el nom de l'empresa que el tira endavant, Alma, dedicada a la fabricació d'infusions i tès ecològics, que des de la seva aposta per la responsabilitat social, proposa al Grup Èxit la confecció de bosses de tendència aprofitant materials reciclats.  

Grup Èxit és una aliança empresarial en l'àmbit de l'economia social que neix el 2008 per la unió de tres entitats socials sense ànim de lucre: Fundació Ramon Noguera, Fundació Drissa i ECOSOL (Empresa d'Economia Solidària de Càritas Diocesana de Girona). 

RESULTATS OBTINGUTS I PERSPECTIVES DE FUTUR

En tres anys, l'empresa Alma ha reciclat més de 3000 saques de cafè i altres productes per convertirlos en bosses de tendència que s'han venut a tota Europa, donant ocupació laboral directament i de manera parcial a 6 persones, i reinvertint el marge comercial en programes d'ajut als més desfavorits. 

El 2013, el primer any que es va posar en marxa el projecte, es van crear 6 models, del taller de confecció de la Fundació Ramon Noguera van sortir 282 bosses venudes i es va facturar 12.996 euros. I el més rellevant: es van crear 6 llocs de treball. Alhora, es va posar en marxa la botiga online i es van establir sinèrgies de col·laboració amb empreses com Envialia, Natura, Vinçon i el centre comercial El Triangle.

El 2014, es van mantenir aquests 6 llocs de treball i es van triplicar les vendes, arribant a comercialitzar-se 643 bosses, amb una facturació que va arribar als 20.000 euros. Es van duplicar les saques reciclades, arribant a les 1200 unitats.

E 2015 es van crear nous models, es van vendre 775 bosses i la facturació va superar els 20.000 euros.

Aquest 2016 ha començat amb força per la comanda procedent de l'empresa Pimentón Las Hermanas: 140 bosses que suposaran la internacionalització del projecte, perquè una part d'aquestes unitats es vendran al mercat suís i al japonès, on els productes eco-solidaris tenen un gran nombre de seguidors.

bossa pimenton

 

 

 

Entrades relacionades: