La vuitena edició de la iniciativa de shopping social més gran de l’Estat ha tancat aquest diumenge a Girona després de cinc dies (del 5 al 9 d’octubre, inclosos), amb xifres que depassen els 40.000 visitants vinguts d’arreu de Catalunya. S’han complert així les expectatives de la Fundació Ramon Noguera, que en les darreres edicions veu com es manté i fins i tot creix el nombre de visitants al Shopp Out, fet que prova la consolidació d’aquest esdeveniment com un referent en l’àmbit de la responsabilitat social. Aquesta iniciativa de la Fundació Ramon Noguera té com a objectiu principal difondre i donar suport a la tasca que porten a terme des de la Fundació i fer visible el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual, i és per això que un 5% de les vendes es destina cada edició a impulsar projecte socials per a la millora de les condicions de vida d’aquestes persones. Els visitants han pogut recórrer els més de 4.000 m2 d’exposició on s’hi podien trobar prop de 40 primeres marques del món de la moda, del calçat, de la llar i dels complements, amb descomptes de fins al 70%.
Una atractiva combinació de shopping social, música, entreteniment i gastronomia a l’aire lliure són la clau de l’èxit de les darreres edicions del Shopp Out. En aquesta ocasió hi ha hagut una oferta lúdica completa, amb l’objectiu que el públic visitant pugués passar-hi tot el dia. En aquest sentit hi ha hagut restauració de la mà de diferents food trucks; un cicle de concerts en directe Shopp Out & Music ampliat, amb Double Chick, Defunky's, Buena Onda i Caravan Blues; i també activitats infantils a càrrec de l’Ascènica, de La Minúscula i d’Els b.b.kids, i un inflable de Boti-Boti; tot amb entrada lliure.
En aquesta edició han estat presents prop d’una quarantena de pop-up stores, entre les quals noves marques com Geographical Norway, Mus & Bombon, Nudie Jeans, Asfvlt Sneakers, Diesel i Piu et Nau. En moda i complements d’home i dona s’hi ha pogut trobar firmes de renom com Franklin & Marshall, Sita Murt, Superdry, Lacoste, Javier Simorra, Macson, Textura, Boxley, U. S. Polo Assn., Fyord, Pepe Jeans, Eleven Paris, Bissú, Skunkfunk o LTB Jeans entre d’altres, mentre que en moda i articles infantils hi havia Canada House, Eurekakids o Mon Marcel. Timberland, Stonefly, Geox, VamCats i Vans són algunes de les firmes de calçat que eren presents en aquesta edició. I també, com en cada edició, hi havia la marca pròpia de complements artesanals dissenyats i elaborats a la Fundació Ramon Noguera. Totes elles han ofert els seus articles en un espai de més de 4.000 m2 d’exposició, que ha estat obert de dimecres a dissabte, de les 10 del matí a les 9 de la nit, i el diumenge, s’ha ampliat l’horari d’obertura i per primer cop també ha estat obert per la tarda, concretament fins a les 7.
Shopp Out contribueix a la continuïtat de projectes de la Fundació
El Shopp Out és una mostra de responsabilitat social de les empreses que hi col·laboren i dóna suport als projectes socials de la Fundació Ramon Noguera. En aquest sentit, la directora-gerent de la Fundació, Pepita Perich, ha destacat la importància d’aquest esdeveniment per a l’entitat: “Cada edició de Shopp Out és un nou repte per buscar les complicitats de la gent del nostre entorn per poder fer possible el desenvolupament de projectes socials de la Fundació, enfocats en la millora de la vida de les persones amb discapacitat intel·lectual, i hem constatat un cop més que cada cop més gent ve a participar en aquest esdeveniment i col·labora d’aquesta manera amb la nostra tasca”.