Les xifres de participació són similars a les de la tardor del 2017
Girona ha donat una resposta positiva, una edició més, al projecte social del Shopp Out, que organitza la Fundació Ramon Noguera bianualment, a la primavera i a la tardor. En aquesta nova edició, les xifres de participació han estat similars a les del darrer Shopp Out de tardor tot i el mal temps. La gerent de la Fundació, Pepita Perich, ha valorat molt positivament aquesta última edició i ha agraït la col·laboració de totes les firmes de moda i de tots els visitants que hi han assistit, esperant que “Girona es bolqui molts més anys amb el projecte social de shopping de la Fundació”, fet que “ens permet seguir tirant endavant els projectes de l’entitat”.
En aquesta nova edició, els visitants han pogut passejar pels més de 4.000m2 d’expositors, on per primera vegada han pogut trobar 40 marques de moda, calçat i complements que han ofert descomptes de fins al 70%. D’entre aquestes marques, 10 d’elles han portat per primera vegada els seus productes al shopping social gironí, que després d’11 edicions ja és un esdeveniment totalment consolidat a la ciutat de Girona. Amb aquesta nova cita de primavera, els organitzadors han aprofitat per reordenar l’espai d’expositors per, d’aquesta manera, aconseguir més espai. També ha estat la primera vegada que una entitat social com la Fundació Molí d’en Puigvert, que gestiona botigues de moda, ha tingut un estand al Shopp Out. Mireia Vidal, la jove dissenyadora de moda de Girona amb show room a Barcelona i a Girona, ha estat la padrina d’aquesta edició de primavera.
El principal objectiu d’aquesta iniciativa és difondre i donar suport a la tasca que porten a terme des de la Fundació, fent visible el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual. Per aconseguir-ho, el 5% de les vendes del Shopp Out es destinen a projectes socials que preveuen la millora de les condicions de vida d’aquestes persones.
Després de més d’11 edicions, l’esdeveniment s’ha convertit en una cita obligada on trobar productes amb grans descomptes. Alhora, l’organització també ha potenciat una oferta més enllà de les compres dedicada a l’oci i a la diversió en família amb concerts, tallers i espectacles infantils. Aquesta edició de primavera 10 food trucks s’han instal·lat al recinte del Shopp Out per oferir diferents tipus de gastronomia, entre els quals hi hagut Can Sibarita, que recentment ha guanyat el campionat d’Espanya de food trucks celebrat a Avilés.