El Shopp Out, la més gran iniciativa de shopping social arriba a la vuitena edició
Obrirà les seves portes del 5 al 9 d’octubre amb pop-up stores i un programa d’activitats lúdiques per a tota la família
Martí Peraferrer i Maria Rosa Terradellas donen suport a la iniciativa de la Fundació Ramon Noguera
Prop d’una quarantena de primeres marques del món de la moda, del calçat, de la llar i dels complements, seran presents a la vuitena edició de Shopp Out que organitza la Fundació Ramon Noguera, i que té per objectiu difondre i donar suport a la feina que porta a terme l’entitat. La iniciativa, pionera a tot l’Estat, que se celebrarà del 5 al 9 d’octubre a la seu de la Fundació, al carrer Indústria de Girona, es presenta al visitant com una atractiva combinació de shopping social (les marques oferiran descomptes de fins al 70%), música, entreteniment i gastronomia a l’aire lliure, alhora que representa una implicació de caire social, donat que el 5% dels beneficis de les vendes es destinaran a impulsar projectes socials.
En aquesta ocasió, el Shopp Out compta amb el suport explícit de l’actor i director teatral, Martí Peraferrer, i de la directora de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Universitat de Girona, Maria Rosa Terradellas. Ambdós han estat presents aquest matí a la roda de premsa de presentació del Shopp Out a la seu de la Fundació Ramon Noguera, al costat de la directora-gerent de la Fundació, Pepita Perich; Xavier Alomar, director general de Textura, en representació de les marques; i l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.
Pepita Perich ha explicat que per a la Fundació, “cada nova edició del Shopp Out és un nou repte per cercar la complicitat de la gent per fer possible el desenvolupament de projectes socials per a la millora de la vida de les persones amb discapacitat intel·lectual”.
Alomar ha dit que les novetats d’aquesta edició pretenen donar resposta a les demandes dels visitants de Shopp Out: “la gent que sol venir cada cop ens demanava ampliar l’horari de diumenge i ho hem fet; també millorem en cada edició la combinació d’oci i compra i anem ampliant la part lúdica adreçada als nens, ja que el que pretenem és que la gent que ve passi una bona estona a les instal·lacions de la Fundació; i també hem crescut en nombre de marques, repeteixen les que sempre hi són i n’incorporem unes quantes de noves, fet que significa que hi ha una implicació cada cop més important de les empreses que són responsables socialment”.
Marta Madrenas també ha destacat la creixent responsabilitat social de les empreses i ha dit que “és molt important que s’impliquin en aquests projectes, que exerceixin aquesta responsabilitat”. Madrenas ha agraït la “magnífica feina que desenvolupa la Fundació, que fa ja més de 50 anys que està donant oportunitats a les persones més fràgils i ajudant així a que millorin les seves vides”.
Pel que fa als padrins d’aquesta edició, Maria Rosa Terradellas, ha explicat que precisament la Càtedra que dirigeix té per objectiu promoure la responsabilitat social en les empreses en tres eixos: solidaritat, sostenibilitat i qualitat. En aquest sentit, ha dit, “les empreses que participen al Shopp Out, exerceixen aquesta responsabilitat a través de la seva implicació en aquest esdeveniment”.
Martí Peraferrer ha explicat que el Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona (FITAG) s’ha mostrat molt satisfet d’haver estat nomenat padrí d’aquest esdeveniment i ha demanat col·laboració a la Fundació Ramon Noguera perquè, segons ha dit “des del FITAG estem intentant obrir els escenaris a les persones amb discapacitats”. Com a directora-gerent de la Fundació, Pepita Perich, s’hi ha mostrat predisposada.
Més marques
Més marques i ampliació d’horaris
En aquesta edició seran presents prop d’una quarantena de pop-up stores, entre les quals destaquen noves marques com Geographical Norway, Mus & Bombon, Nudie Jeans, Asfvlt Sneakers, Diesel i Piu et Nau. En moda i complements d’home i dona s’hi podran trobar firmes de renom com Franklin & Marshall, Sita Murt, Superdry,
Lacoste, Javier Simorra, Macson, Textura, Boxley, U. S. Polo Assn., Fyord, Pepe Jeans, Eleven Paris, Bissú, Skunkfunk o LTB Jeans entre d’altres, mentre que en moda i articles infantils hi seran Canada House, Eurekakids o Mon Marcel. Timberland, Stonefly, Geox, VamCats i Vans són algunes de les firmes de calçat que estaran presents en aquesta edició. I també hi haurà la marca pròpia de complements artesanals dissenyats i elaborats a l’entitat. Totes elles oferiran els seus articles en un espai de més de 4.000 m2 d’exposició, que estarà obert de dimecres a dissabte, de les 10 del matí a les 9 de la nit, i el diumenge, s’ha ampliat l’horari d’obertura i serà de 10 del matí a 7 de la tarda.
Programa de concerts renovat
La vuitena edició presenta, un cop més, una oferta lúdica completa, amb l’objectiu que el públic visitant pugui passar tot el dia al Shopp Out. En aquest sentit hi haurà restauració de la mà de diferents food trucks; es repetirà i s’ampliarà el cicle de concerts en directe Shopp Out & Music, vist l’èxit que va tenir en l’anterior edició: Double Chick (dijous a 2/4 de 8 del vespre), Defunky's (divendres a 2/4 de 8 del vespre), Buena Onda (dissabte a 2/4 de 8 del vespre), i Caravan Blues (diumenge a les 12 del migdia); hi haurà activitats infantils a càrrec de L’Ascènica, de La Minúscula i d’Els b.b.kids, i un inflable de Boti-Boti; tot amb entrada lliure. També hi hauràeq concursos a Facebook i a Instagram, amb xecs regal, i entre els visitants de tots els dies se sortejarà una estada a l’hotel Mil Estrelles.
Creixement constant
L’èxit i el ressò d’aquesta iniciativa pionera de la Fundació Ramon Noguera ha anat en augment des de la primera edició del Shopp Out, que va tenir lloc el 2013 i que va comptar amb tres marques en un espai de només 300 m2. En la segona edició l’espai es va doblar i hi van participar set marques, mentre que el maig del 2014 es va passar a 20 firmes comercials amb més de 4.000 m2 d’exposició. El nombre de marques va créixer a l’octubre del mateix any fins a la trentena.