Fa pocs dies, al marc del projecte Òh!pera 2025 —dins del Festival Grec de Barcelona— el Gran Teatre del Liceu va acollir tres microòperes de 30 minuts, en un format innovador i fresc que dona veu a joves creadors en un espai d’experimentació col·laborativa.
“La vergonya, la panerola i El Corte Inglés”: emoció pura en 30 minuts
De les tres microòperes, aquesta és possiblement la més commovedora. La història, escrita per Clàudia Cedó, presenta una filla que torna a la casa materna un cop la seva mare ja ha mort, amb la intenció de mostrar-la a uns potencials compradors. Reviu un amor profund, però també una vergonya latenta: la seva mare tenia diversitat funcional i havia estat objecte de burles i incomprensió.
La música, creada per Sirah Martínez Álvarez, s’enlaira gràcies a la direcció escènica de Mercè Vila Godoy i la direcció musical de Néstor Bayona. L’escenografia i altres aspectes visuals han estat impulsats col·laborativament amb la participació de centres com l’Elisava i l’Institut del Teatre Gran Teatre del Liceu.
Una interpretació memorable
La soprano Judit Pardàs —col·laboradora d’Escenaris Especials i reconeguda per la seva actuació a Fantàstic Ramon— dóna vida a la mare difunta amb una veritat escènica i una dignitat que transcendeixen la tragèdia. El decorat —un pis enrunat, coixins de ganxet, una nevera amb molles— evoca amb humor tendre la ressonància dels records familiars i l’afecte ocult darrere la vergonya.
Una proposta carregada d’emoció i proximitat, que va tocar de ple el cor del públic.