El meu dia a dia al taller

16-10-2016

Em dic Anna Cornellà, tinc 29 anys i en fa tres que vaig al Centre Ocupacional de Montilivi. També fa un any i mig que em vaig independitzar a un pis de la Fundació amb nou companys més.

Ara explicaré el meu dia a dia: m’aixeco a les 6:50h del matí, esmorzo i em preparo per marxar. A les 8:20h sortim del pis del carrer Lluís Pericot per anar al taller (és com anomenem al centre ocupacional). Els meus companys van amb autobús i jo, com que m’agrada tant caminar, hi vaig a peu.

Quan arribem, ens posem la bata per posar-nos a treballar. Al matí fem artesania amb cartró-pedra o elaborem joieria. En aquests moments, estem fent una manualitat amb globus per a l’exposició de Temps de Flors. També anem a fer diferents brigades de jardineria: amb el meu grup anem a Sarrià a treure les males herbes i a remoure la terra dels arbres que hi ha a les voreres.

Dos cops a la setmana com a mínim, fem activitat física: caminem, fem aeròbic, ens posem en forma ,i de tant en tant, anem a fer una caminada; la primera que vam fer va ser al Castell de Sant Miquel. Va ser cansat però, quan vam arribar a dalt, tots estàvem molt satisfets del nostre esforç.

Al matí, també hi ha dos dies a la setmana que anem a l’hort eco-solidari de la Universitat de Girona a ajudar-los a plantar i fer diferents tasques.

A les tardes fem activitats d’aprenentatge. Dilluns fem vida comunitària: anem a passeig, a la biblioteca, a fer alguna visita o veure alguna cosa. Aquest dilluns, per exemple, vàrem anar a la Fàbrica Torras a veure com es feia la xocolata i per finalitzar la visita ens van donar dues teules de xocolata; i fa poc també vàrem anar a conèixer la Comissaria de Policia de Salt.

Els dimarts hi ha Pla de Vida, que treballem individualment amb la monitora, i fem seguiment dels nostres objectius, desitjos, etc. Els dimecres fem diferents tallers: hem parlat de sexualitat, dels mòbils, alguna vegada mirem una pel·lícula, i també fem assemblees per decidir coses que volem fer amb el grup. Els dijous dividim la tarda, primer fem la neteja del taller i després fem habilitats acadèmiques per repassar o aprendre coses noves.

Els divendres a la tarda fem informàtica: la primera part la dediquem a treballar coses d’aprenentatge amb l’ordinador i després podem navegar per Internet i anar al Youtube.

Un cop a l’any anem a dinar al restaurant que decidim a les assemblees amb el grup.

Quan acaba el taller a les 17.15h, fem activitats de lleure i esportives. Per exemple, els dilluns i el dimecres hi ha futbol, els dimarts i dijous bàsquet, els dimarts zumba, els dijous teatre i els divendres informàtica.

Estic molt contenta de venir al taller, m’agrada el que hi faig i això, per sort, m’ha permès estar en un pis i independitzar-me.